מרצה באוניברסיטה קנדית התפלל "לטיהור אל–אקצה מטומאת היהודים"

ראשי אירגון בני ברית בקנדה פנו בדרישה רשמית להנהלת האוניברסיטה, שתנקוט צעדים נגד המרצה. הדבר היחיד שנעשה עד כה מצידה של האוניברסיטה הוא שיגור אנשי ביטחון להסרת הכרזות כנגד המרצה האנטישמי
צבי הדס No Comments on מרצה באוניברסיטה קנדית התפלל "לטיהור אל–אקצה מטומאת היהודים"

סטודנטית יהודיה באוניברסיטת ריירסון, עדן אוקונור, אמרה כי אינה מרגישה בטוחה בקמפוס, בשל בעיית האנטישמיות במקום. היא קראה להנהלה לנקוט צעדים תקיפים יותר נגד ביטויי השנאה כלפי היהודים

ראשי אירגון בני ברית בקנדה פנו בדרישה רשמית להנהלת האוניברסיטה, שתנקוט צעדים נגד המרצה. הדבר היחיד שנעשה עד כה מצידה של האוניברסיטה הוא שיגור אנשי ביטחון להסרת הכרזות כנגד המרצה האנטישמי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האנטישמיות והאנטי ישראליות מרימות ראש באוניברסיטה גדולה בקנדה, אוניברסיטת ריירסון, שבאחרונה נתמנה לעמוד בראשה חבר סגל איסלמי, ד"ר מוחמד לשאמי. אוניברסיטת ריירסון שבטורונטו ידועה באוריינטציה האיסלמיסטית שלה, כך מפרסם רם אבירז בעלון מצב הרוח.

האוניברסיטה נהנית מהשפעה בעולם האקדמי בקנדה בזכות 500,41 הסטודנטים שלה, כולל 400,2 לתואר שני ושלישי. מועסקים בה 200,3 עובדים, ומספר בוגריה מגיע 170 אלף. בין הסטודנטים באוניברסיטת ריירסון סטודנטים ערבים רבים, וכן סטודנטים יהודים.

השבוע הדביקה קבוצת סטודנטים יהודיים על לוחות המודעות שבאוניברסיטה, כרזות הקוראות לפיטוריו של אחד המרצים, אשר הגיע לתפילה במסגד במרכז טורונטו והתפלל שם "להריגת הכופרים ולטיהור מסגד אל–אקצה מטומאת היהודים".

ראשי אירגון בני ברית בקנדה פנו בדרישה רשמית להנהלת האוניברסיטה, שתנקוט צעדים נגד המרצה. הדבר היחיד שנעשה עד כה מצידה של האוניברסיטה הוא שיגור אנשי ביטחון להסרת הכרזות כנגד המרצה האנטישמי.

סטודנטית יהודיה באוניברסיטת ריירסון, עדן אוקונור, אמרה כי אינה מרגישה בטוחה בקמפוס, בשל בעיית האנטישמיות במקום. היא קראה להנהלה לנקוט צעדים תקיפים יותר נגד ביטויי השנאה כלפי היהודים.

בתוך כך פירסם מרכז שמעון ויזנטל את הדוח השנתי המסכם את עשרת המוסדות שבהם נרשם המספר הגדול ביותר של אירועים אנטישמיים או אנטי ישראליים. אוניברסיטת ריירסון, דורגה במקום הרביעי בעולם בקטגוריה זו. נמסר כי כבר בשנת 2014 אימץ ארגון הסטודנטים של האוניברסיטה את חרם ה-BDS נגד ישראל. בשנת 2015 נמצאו כתובות אנטישמיות ואנטי ישראליות בחדר השירותים באוניברסיטה.

על אריחי הקרמיקה בשירותים, כתב אלמוני: "לשרוף את ישראל ואת כל מי שתומך ביהודים מוצצי הדם. שישראל תישרף בגיהינום. גונבים אדמה פלשתינית. תירקו בפני הישראלים". לצידה של כתובת נאצה זו צוייר מגן דוד ועליו איקס. בנובמבר 2016 התנגדו סטודנטים באוניברסיטה להצעת החלטה לקיים שבוע מודעות לשואה ודרשו לקיים שבוע לציון 'השואה הפלשתינית', אך בסופו של דבר אושר לקיים את שבוע השואה, לאחר התערבות של אירגון הסטודנטים היהודיים 'הילל'.

בקהילה היהודית בקנדה הובעה דאגה לנוכח מה שהוגדר כהקצנה נוספת במדיניות האוניברסיטה, שבאה לידי ביטוי בהחלטת ועד המנהלים שלה, פה אחד, למנות את ד"ר מוחמד לשאמי לנשיאה התשיעי. לשאמי, מרצה להנדסה, שימש בתפקידים בכירים שונים באוניברסיטה זו, ובהם דיקן של הפקולטה להנדסה ולארכיטקטורה, וכן סגן נשיא בתחום האקדמי. לאחרונה הוא כיהן בתפקיד הנשיא הזמני של האוניברסיטה.



0 תגובות